Technologic:: iPhone 4 from Apple | *mind massage*

-bidan&paman kampung ternama-

Technologic:: iPhone 4 from Apple

salam and bertemu kembali dalam entry y terbaru...
seperti dalam tajuk, kali ni akan cerite pasal iPhone...bekenan gile ngan teknologi Apple ni dari iPod, iMac, paling baru release iPad dan akan datang pulak iPhone 4..uihhh..

baru dalam beberapa bulan lepas ad mengatakan bahawa prototype iPhone (di cover dengan iPhone 3Gs) y baru telah dijumpai secara tak sengaja dalam bar di US....

apa y di war-war kan oleh Gizmodo adalah 100% tepat dengan apa y telah dilancarkan oleh Steve Jobs ketika WWDC baru-baru ini.
iPhone 3G /3Gs pn baru cadang nak angkat dah nak release iPhone 4. all the features on 3G/3Gs ad dalam iPhone 4 ni, but iPhone 4 provide more feature..ibaratnye Nokia E71 dan E72..

sedikit ciri-ciri iPhone 4:

- FaceTime...Video call : iPhone 4 telah dinaik taraf dari versi sebelumnya dengan camera dihadapan untuk panggilan video. aku pernah mempertikaikan apa yang 3G-nye dgn iPhone 3G tak boleh buat VC(video call). this is what I'm waiting for babeh. selain itu, pengguna iPhone 4 juga leh buat video conference device to device mggunakan Wi-Fi..

- Retina Display. : screen display provide more clarity, resolusi screen y lebih besar = 960 by 640, dan imej yang lebih tajam, 4x lebih pixel count untuk 3.5inch screen y sama dari model sebelum ni....

- 5MP camera + LED flash : camera untuk iPhone telah di naik taraf dari 2MP - 3G dan 3MP - 3Gs kepada 5MP + LED flash..autofocus, Tap to focus. dan lain lain..

so Apple akan memasarkan iPhone ini bermula dari June 24 dengan harga $199 untuk 16GB... more info at Apple

p/s: harga iPhone 3G/3Gs akan jatuh tak lama lagi..

0 orang sakit sendi, otot dan urat: