DAPAT 32728 | *mind massage*

-bidan&paman kampung ternama-

DAPAT 32728

salam...hai hoi hai...selama kita memandu/membonceng ni kita tak pernah/kisah/aware kite dapat saman sehinggalah kita dapat surat cinta y dipos ke rumah or dapat on the spot atau pon mase nak renew road tax..kan kan kan???

so I want to share a method to check your vehicle summons....jimat, mudah, pantas, tak perlu beratur dan berharga RM0.50...
  1. ambil mobile phone anda..
  2. taipkan mesej:-   *tak kisah huruf besar ke kecik ke..
    • POLIS SAMAN
      • contoh: POLIS SAMAN BBB2929
    • untuk lebih details: POLIS SAMAN
      • contoh: POLIS SAMAN BBB2929 lalala@yttt.com
  3. hantarkan kat DAPAT iaitu 32728.
  4. confirmation mesej akan dihantar ke nombor anda dan di charge RM0.50..
try la cek saman kenderaan anda..agak2 lupa ke atau tak perasan kene saman.

basically, perkhidmatan ini adalah hasil buah fikiran anak MELAYU, using mobile application paling biasa digunakan oleh semua pemilih hand phone ::: SMS.


selain itu, beliau juga menggunakan perkataan y paling mudah ditaip..tak caya, try taip "dapat" kat mesej or notes or apa2 sahaja using hand phone y mempunyai susunan keypad biasa..anda perlu tekan sekali sahaja setiap nombor y perlu untuk taip "dapat"...nombor yang ditekan itulah nombor untuk service y disediakan oleh syarikat beliau, seorang anak MELAYU dalam bidang IT..


kagum sekejap aku..ketika semester 5 pengajian Diploma Sains Komputer di UiTM Melaka, kami sekelas diberi task untuk mengadakan event tentang "Application on Mobile Computing" dan tetamu undangan kami adalah pengarah kepada Dapat (Interactive) Vista (M) Sdn Bhd., Encik Azli bin Paat. kami di exposekan tentang teknologi2 mudah alih y sedang berkembang didunia. WiFi, HSDPA, 3G, 4G, GPRS, you name it.

antara aplikasi y sempat di share beliau ialah cek saman, cek status halal makanan, dan SMS email.

Client syarikat beliau antaranya ialah PDRM, PLUS, JAKIM, JKR, JPN dan lain2. habis aje event tu kami abadikan kenangan itu dalam bentuk gambar bersama beliau..

En Azli Paat y ditengah2 berbaju putih

kalau nak job/praktikal/ info DAPAT VISTA boleh la check it out kat website

ps:  aku dah lupe macam mana nak cek/send/baca email pakai handphone  using only SMS DAPAT..

0 orang sakit sendi, otot dan urat: