ya Habibi fi Maghribi | *mind massage*

-bidan&paman kampung ternama-

ya Habibi fi Maghribi

hati dah berbulu macam ulat bulu,miang2 keladi+buluh betong..semua dah ada.....tapi apakan daya...hahahaha..MOTIF???...

motifnya sebaik tiba di kediaman toksu  keramat AU2 /14,duduk2 rehat2 sementara tunggu makan tengah hari, dikerusi malas dan membaca paper Hairan Harian Metro bertarikh 12 Disember(nampak sangat tak baca paper).tertarik dengan tajuk muka depan tu..hahaha..jeng jeng jeng..rasa berbulu sambil tersenyum ketika membaca..bak kata chef Gordon Ramsey dalam game Hell's Kitchen.."That is ABSOLUTELY SPOT ON"..kene batang idung..aku rasa mana2 yang baca pasal cover Harian metro tu especially wanita bujang kat Malaysia ni mesti berbulu..

al kisahnya.. gadis dari Maghribi atau Moroccan kian menjadi pilihan jejaka2 di Malaysia untuk dijadikan istree dan isfour(qouta 4 je okeyh). sebelum ni kebanyakan jejaka ni memilih wanita negara jiran seperti Thai(kapkunkapp) dan Indonesia(oh lambok).

beberapa Faktor penting tentang pemilihan gadis pinggir bandar Maghribi sebagai isteri..=D
  1. wajah persis Model..tak dinafikan wanita2 Middle east dan negara berhampiran memang cantik..
  2. perbelanjaan tidak besar. RM14800 dah boleh tanggung semua kos kahwin + bulan madu etc..
  3. tiada budaya "dating"..
  4. taat kepada perintah ibu bapa..
  5. mudah dijaga dan bukan jenis sosial
ditekankan dalam article ini, keikhlasan untuk memulakan suatu perhubungan tu penting..kalau kita ikhlas niat baik, insyaallah akan direstui parents dan dirahmati Allah SWT.

..most of men kat negara ni ada masalah kewangan..most of them..boleh dikatakan ini salah satu penyumbang paling besar situasi ini..kebanyakan wanita kat Malaysia ni, kalau ada SPM je pon mau2 RM10k mak bapak dia bubuh.kalau diploma,kalau degree,master dan Phd lagi lah..demanding satu hal, pressing satu hal lagi..peringatan lah kat kengkawan luar sana dan juga diri sendiri, blaja rajin2..added value kene ada..akhir kata:peace yall...
cantikkan.

article penuh dari Metro disini ..1..2..3..

2 orang sakit sendi, otot dan urat:

FaraLavida said...

jejaka malaysia pilih pompan magribi?? tidaaaaaaaaaaak!!

MSS said...

hahaha~....teeeetttt